THIS WEEK’S PARASHA
n. 02 Noach

THIS WEEK’S PARASHA Noach n.02

Then the earth became corrupt. In this portion we see G-d commanded Noach, the only upright man in his generation, to build an ark to save himself, his family, and two of every living thing, for a flood was about to destroy the earth. Noach did so. After forty days of rain, water covered the earth, drowning all life, except those inside the ark. A year later the survivors emerged on dry land. G-d sent a rainbow, a promise that no great flood like this would come again. Then human beings decided to challenge G-d by building a tower to heaven, but G-d babbled their language, and they scattered throughout the world. Ten generations later, Abram was born. He married Sarah, and they settled in Haran.

PARASHA DELLA SETTIMANA Noach n.02

La terra diventa corrotta. In questa parte della Torah il Signore comanda a Noach, l’unico uomo di salda moralità della sua generazione, di costruire un’arca per salvare se stesso, la sua famiglia e una coppia per ciascuna specie di esseri viventi: un’inondazione senza precedenti avrebbe distrutto la terra. Noach esegue. Dopo quaranta giorni di pioggia, l’acqua invade tutta la terra, ogni forma di vita perisce, fuorché le creature al riparo nell’arca. Un anno più tardi i sopravvissuti si ritrovano sulla terra ormai asciutta, da cui si sono ritirate le acque. Il Signore allora manda un arcobaleno, come promessa che non sarebbe mai più accaduta un’inondazione di quel tipo. Gli esseri umani poi decidono di sfidare il Signore nella costruzione di una torre che arrivi al paradiso, ma il Signore confonde il loro linguaggio, li porta a balbettare, e si disperdono nel mondo. Dieci generazioni più tardi nasce Avraham. Si sposa con Sarah e la coppia si stabilisce ad Haran.

follow us on Facebook and Instagram

More Products here

#TheStudioInVenice #StudioInVenice #MichalMeron #JewishArt #IllustratedTorahScroll #Parashah #Parashat #Parasha #Parashot #Noach #Parashan02

The Studio in Venice Shop Parasha banner

Parashot Parasha Noach n02 The Studio in Venice by Michal Meron